Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Chcesz wysłać wiadomość do redakcji? Napisz na nasz adres e-mail

Wybudowana ul. Polna poprowadzi od ronda przy ul. Niezłomnych do ul. Józefa Trzcińskiego i będzie się wpinać w ulicę przy zlokalizowanych tam domkach. Patrząc od ul. Niezłomnych, widać na całej długości po prawej stronie ul. Polnej wyrysowaną ścieżkę rowerową.

Przetarg wygrało Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Transrol z Wyrobków za kwotę o około 40% niższą od kosztorysu, czyli 2.597.999,85 zł.

POŁĄCZY KRYTĄ PŁYWALNIĘ Z HALĄ
Siedem firm ubiegało się o budowę ul. Polnej w Mogilnie. Burmistrz Leszek Duszyński miał na inwestycję zabezpieczoną kwotę 4.262.961,84 zł. Na budowę uzyskał z Funduszu Dróg Samorządowych dofinansowanie w wysokości 50% kosztów. Wszystkie siedem firm, jakie walczyły o tę inwestycję, zaproponowało ceny niższe od ceny kosztorysowej.
Przetarg wygrała firma Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Transrol z Wyrobków (gm. Mogilno) za kwotę o około 40% niższą od kosztorysu, czyli 2.597.999,85 zł.
W tej chwili ul. Polną (miejska kotłownia) z ul. J. Trzcińskiego (kryta pływalnia), łączy w dużej części droga gruntowa. Zostanie ona zastąpiona nawierzchnią bitumiczną. Długość remontowanej ul. Polnej wyniesie 1,028 km. Obecnie pierwsze 200 metrów ulicy to płyty betonowe, potem jest to droga gruntowa, często w fatalnym stanie. Polna krzyżuje się z ulicami: Prusa, Miłosza i Asnyka. W części ulica przebiega przez zabudowę jednorodzinną obok miejskiej kotłowni, dalej biegnie przez pola.
Przy ulicy (szerokość pasa ulicy 2x3 metry) pobiegnie ścieżka rowerowa asfaltowa o szerokości 2,5 metra, a w niektórych miejscach 3 metry. Szerokość pasa drogowego wyniesie 10-12 metrów.
Inwestycja zostanie wykonana do 31 sierpnia 2020 r.
WYKUP GRUNTÓW
Po podpisaniu umowy z wykonawcą zostanie mu przekazany plac budowy. Nie przeszkadza to finalizacji wykupów gruntów, jakich gmina musi dokonać na większej części inwestycji, gdyż z planowanym pasem drogowym wchodzi w prywatne tereny. Nie przeszkadza, gdyż wszystko odbywa się zgodnie ze specustawą. Z własnego budżetu na wykup gruntu gmina będzie musiała przeznaczyć nieco ponad 500.000 zł.
MNIEJ AUT W CENTRUM
Ul. Polna i ul. Grobla (o której przebudowie piszemy obok), to element realizacji tzw. mapy drogowej na kilkanaście najbliższych lat, którą burmistrz przedstawił mogileńskim radnym podczas sesji w lipcu 2009 r., a jesienią 2009 r. przedstawił ją graficznie.
Chodziło o to, że w planach burmistrza po budowie i remoncie ul. Polna i ul. Grobla będą trzecim równoległym pasem ruchu w stosunku do drogi przez centrum miasta. Ulice przez Mogilno to pierwszy ciąg, wolnica drugi ciąg, Polna i Grobla trzeci ciąg i obwodnica wschodnia miasta to czwarty ciąg.
Tą drogą będzie można tym samym dostać się przez ul. Trzcińskiego do wolnicy i dalej do ul. Witosa lub ul. Poznańskiej.
Projektant przewiduje, że ul. Polna po wybudowaniu przejmie część ruchu z powiatowej ul. Niezłomnych. Będzie to około 10% tamtego ruchu osobowego i dostawczego oraz 5% ruchu samochodów ciężarowych lekkich. Projektanci nie przewidują, by ul. Polną był prowadzony jakikolwiek ruch samochodów ciężarowych ciężkich.

Marek Holak
Pałuki i Ziemia Mogileńska nr 1447 (45/2019)

Reklama na stronie

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne informujemy o korzystaniu przez stronę palukimogilno.pl z plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.