Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Chcesz wysłać wiadomość do redakcji? Napisz na nasz adres e-mail

Marek Kozłowski nie wyobraża sobie dnia bez roweru. zachęca do aktywności, ale: - „Z zachowaniem wszelkich zaleceń co do odległości od siebie oraz higieny osobistej oraz braku kontaktu fizycznego” fot. Michał Kozłowski

Chociaż cały czas słyszymy o zalecaniach, by zostać w domu, to aktywność fizyczna też w walce z koronawirusem jest istotna. Spacery, rozruch, bieganie. Każda forma aktywnego spędzania czasu jest ważna. Tyle tylko, że jak biegać, to w pojedynkę, unikać skupisk ludzi, udać się do lasu i dostosować intensywność treningu do swoich możliwości.

Szef żnińskiej Przychodni Rodzinnej Paweł Hałas powiedział nam, że ważne jest to, by przestrzegać zalecanych zasad zawiązanych z pozostaniem w domach, ale aktywność fizyczna jest jak najbardziej wskazana. - Nie widzę nic negatywnego w spacerach - powiedział lekarz. Zaznaczył jednak, że podczas takich spacerów należy unikać dużych skupisk ludzi. Spacer nie może być pretekstem do tego, by pójść na zakupy, a w szczególności do sklepów wielkopowierzchniowych.
Tomasz Kaszewski z Szubina, trener akcji Biegam Bo Lubię, trener UKS Wyspiański i instruktor nordic walking zachęca do aktywności ruchowej amatorów i do kontynuowania treningów tych, którzy są bardziej zaawansowanymi sportowcami.
Zdaniem Tomasz Kaszewskiego każdy powinien utrzymywać cykl treningowy na - jeśli nie takich samych - to podobnych zasadach, jak przed pojawieniem się koronawirusa. Osoby, które były aktywne ruchowo, spacerowały czy uprawiały nordic walking także powinny utrzymać aktywność. Powinna być dostosowana do indywidualnych możliwości każdej osoby. Trzeba tylko pamiętać o zachowywaniu zasad bezpieczeństwa. Biegać czy chodzić z kijkami najlepiej w dzień, w pojedynkę, raczej w lasach a nie w parkach, gdzieś na uboczu, w miejscach, w których jest mniej ludzi. Jak ktoś nie chce w samotności, to z zachowaniem zalecanych odległości. Tak, żeby nikt nikogo przypadkowo nie naraził na niebezpieczeństwo zakażenia. Można wdrożyć swój plan treningowy i po prostu się ruszać, wyjść z mieszkań, nie siedzieć w czterech ścianach.
Marek Kozłowski ze Żnina aktywnie trenuje kolarstwo. Zapytaliśmy go o to, czy w obecnej sytuacji radzi kontynuować aktywność ruchową, jeśli tak, to w jaki sposób trenować, aby zachować bezpieczeństwo związane z potencjalnym zakażeniem się koronawirusem. Czy uprawiać aktywność w samotności, z dala od ludzi, a może nie ma się czego obawiać i wystarczą zalecane przez specjalistów odległości?
- Aktywność fizyczna jak najbardziej, żeby się uodpornić - zaleca Marek Kozłowski. - Tak twierdzi mój trener również. Oczywiście wszystko w niskiej intensywności i najlepiej w samotności. Trening kolarski jak najbardziej, ale indywidualnie lub w kilku osobowych grupach z zachowaniem wszelkich zaleceń co do odległości od siebie oraz higieny osobistej i braku kontaktu fizycznego.

Remigiusz Konieczka
Pałuki nr 1466 (12/2020)

Reklama na stronie

W związku z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne informujemy o korzystaniu przez stronę palukimogilno.pl z plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie.